ردکردن این
مروری بر نتایج مهاجرتی برنامه کاندیدای استانی کانادا برای آگوست 2021

تاریخ انتشار

در ادامه خلاصه ی ماهانه از فعالیت های برنامه کاندیدای استانی در سرتاسر کانادا را مشاهده می کنید.

برنامه های کاندیدای استانی کانادا در طول ماه آگوست برای گزینش های استانی 3400 دعوت نامه صادر کردند.

متقاضیان در اکثر موارد، برای واجد شرایط بودن به حداقل امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) نیاز دارند. تقریبا تمام استان ها و مناطق کانادایی ، بجز کبک و نووات، برنامه های کاندیدای استانی خود را دراند. با داشتن برنامه های مهاجرتی مختص استان ها هر استان این امکان را دارد که بهترین و مناسبترین افراد را برای جبران وضعیت اقتصادی و کمبودهای نیروی کار در بازار خود برگزیند. هر استان ضوابط مخصوص به خود را برای انتخاب نیروهای کار خارجی واجد شرایط جهت رسیدن به اقامت دائم تحت برنامه کاندیدای استانی خود دارد.

از زمان راه اندازی این سیستم از سال 1998، برنامه های کاندیدای استانی دومین مسیر مهم برای رسیدن به اقامت دائم در کانادا بوده اند. از حالا تا سال 2023، انتظار می رود برنامه های کاندیدای استانی به تنهایی  می توانند در هر سال 80000 مهاجر را در کشور بپذیرند.

 

نکات مهم اکسپرس انتری با تمرکز بر برنامه های کاندیدای استانی آگوست 2021

اکثر استان ها و مناطق کانادا حداقل یک برنامه کاندیدای استانی دارند که با سیستم اکسپرس انتری فدرال همراستا است که منبع اصلی کانادا برای جذب مهاجر در دسته اقتصادی می باشد.

تا این لحظه از سال 2021، اداره مهاجرت کانادا تقریبا هر دو هفته یک بار ، دراو های خاص برنامه کاندیدای استانی را از طریق اکسپرس انتری برگزار کرده است.

در ماه آگوست، اداره مهاجرت کانادا دو دراو اکسپرس انتری با هدف گیری متقاضایان برنامه کاندیدای استانی برگزار کرده است و 512 دعوت نامه درخواست را در روز 4 آگوست صادر کرده است و 463 مورد دیگر را در 18 آگوست صادر کرده است. در حالیکه تعداد دعوت نامه های اکسپرس انتری صادر شده در ماه گذشته در مقایسه با ماه های ژوئن و جولای کم بود، تعداد دعوت نامه های صادر شده به بالاترین رکوردها می رسد.  در سال جاری، اداره مهاجرت کانادا بیش از 100000 دعوت نامه درخواست را صادر کرده است.

نمایش خبر  کانادا قوانین عدم پذیرش با دلایل پزشکی را آسان می کند

 

ساسکچوان

ساسکچوان کماکان دارای کمترین CRS موردنیاز (65 تا 82) برای دعوت از متقاضیان است.

این استان در ماه‌های می تا آگوست سال جاری، بطور کل 2306 متقاضی را تحت دسته های فرعی  اکسپرس انتری و مشاغل موردنیاز دعوت کرده است.

این دعوت نامه‌ها طی 13 انتخاب، برای افراد واجد شرایط ارسال شد.

 

بریتیش کلمبیا

این استان در 4 ماه اول سال جاری، در بین استان‌ های کانادا پیشرو بود، اما با توجه به آمار ماه‌ های می تا آگوست، به جایگاه سوم رسید.

با این حال، بریتیش کلمبیا از نظر تعداد انتخاب‌ های برگزار شده، همچنان پیشگام است.

در 4 ماهه دوم سال 2021، طی 29 انتخاب، 3703 دعوت نامه‌ برای متقاضیان دسته های  اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا (EEBC)، مهاجرت از طریق تخصص (SI)، نیروی کار متخصص، فارغ التحصیلان بین الملل، مهاجرت کارآفرینان، نیروی کار مبتدی، و نیمه متخصص صادر شده است.

بریتیش کلمبیا از متقاضیان با حداقل امتیاز بین 73 تا 112 دعوت به عمل آورد.

کارآفرینان بریتیش کلمبیا به امتیازات بالاتری (116 تا 139) نیاز داشتند.

 

انتاریو

این استان به طور کلی 5 دراو از طریق برنامه کاندیدای مهاجرتی انتاریو برگزار کرده است.

اولین دراو در روز 6 آگوست انجام شد و این استان  دو دعوت نامه برای درخواست تحت نیروی کار خارجی: پیشنهاد شغلی کارفرما و روند دانشجوی بین المللی صادر کرد. این ها دراو مورد هدف تحت پروژه روش های جنبش اقتصادی بودند.

در روز 11 آگوست، این استان دومین دراو روند مهارت های مورد نیاز خود را تحت سیستم پذیرش جدیدش برگزار کرد و از 48 متقاضی مهاجرتی را دعوت کرد.

نمایش خبر  کانادا درمقایسه با ایالات متحده مقصد محبوبتری برای تحصیل

در روز 18 آگوست، 2021 انتاریو  اولین دور دعوت نامه ها را برای فارغ التحصیلان ارشد و دکتری برگزار کرد.

به علاوه، با راه اندازی سیستم EOI برای 5 دسته فرعی دیگر، از نیروی کار خارجی، دانشجویان بین الملل، نیروی کار در مشاغل موردنیاز، و همچنین فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا دعوت به عمل آمد.

حداقل امتیاز CRS موردنیاز در انتخاب‌ های برگزار شده، بین 300 تا 467 بوده است.

هرچند متقاضیان دسته پیشنهاد شغلی کارفرما به امتیاز 31 تا 77، و کارفرمایان به امتیاز 142 تا 200 نیاز داشتند.

 

آلبرتا

آلبرتا مانند 4 ماه نخست امسال، در جایگاه پنجم قرار گرفت. از ماه مه تا آگوست 2021، این استان طی 8 دور دعوت، مجموعاً 1748 دعوت نامه توضیح علاقمندی را برای متقاضیان اقامت دائم صادر کرده است. امتیاز سیستم جامع رتبه بندی موردنیاز برای انتخاب‌ های آلبرتا بین 300 تا 302 بود، که در مقایسه با 4 ماه‌ قبلی، کاهش داشته است.

منیتوبا

منیتوبا  یک دراو از طریق سه روند زیر برگزار کرد: نیروی کار متخصص خارجی، روندی نیروی کار متخصص منیتوبا و  دسته آموزش بین الملل ارسال کرد. این دراو در 12 آگوست برگزار شد و 275 توصیه نامه درخواست صادر شد که 36 مورد از آنها برای متقاضیان بود که پروفایل اکسپرس انتری معتبری داشتند.

 

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد یک دراو از پیش تعیین شده را در روز 19 آگوست برگزار کرد و 61 دعوت نامه برای متقاضیان مهاجرتی صادر کرد. اکثر این دعوت نامه ها یعنی 152 مورد برای متقاضیان تاثیر بازار کار و اکسپرس انتری بودند. نه دعوت نامه باقمیانده به متقاضیان تاثیر تجارت تعلق یافتند که دارای امتیاز آستانه 75 بودند.

نمایش خبر  به گفته وزیر سلامت با وجود موج سوم ویروس در کانادا زمان سفر نیست

برنامه های کاندیدای استانی چه هستند؟

 

این برنامه ها به استان ها و مناطق کانادایی این امکان را می دهند تا افرادی را گزینش کنند که برای مهاجرت دائم بهترین گزینه هستند.

دو نوع مختلف از برنامه های کاندیدای استانی وجود دارند: پایه و ارتقا یافته.

روند های گزینش پایه خارج از سیستم اکسپرس انتری کار می کنند، و توسط خود استان ها مدیریت می شوند.  این انواع گزینش ها تحت روند های برنامه کاندیدای استانی و استاندارد های رسیدگی خاصی برای پرونده ها هستند. به منظور اینکه از یک گزینش پایه موفق به سمت اقامت دائم پیش بروید، متقاضیان عموما مجبورند از یک فرایند دو مرحله ایی استفاده کنند. ابتدا، متقاضیان تعیین می کنند که آیا می توانند ضوابط روند برنامه کاندیدای استانی را برآورده کنند یا خیر، و در صورت موفقیت، یک مجوز گزینش استانی را دریافت می کنند. زمانی که این مجوز دریافت شود آنها می توانند برای وضعیت اقامت دائم نزد دولت فدرال درخواست دهند.

روندهای گزینش ارتقا یافته، از سویی دیگر، به سیستم اکسپرس انتری مرتبط هستند . آنها به مسئولان مهاجرت استانی اجازه می دهند تا پول اکسپرس انتری را بررسی کنند  و متقاضیانی که ضوابط مشخصی دارند را برگزینند. استان مربوطه سپس از این متقاضیان برای درخواست گزینش استانی دعوت به عمل آورد.

سیستم اکسپرس انتری پول اکسپرس انتری متقاضیان را برای سه برنامه مهاجرت افتصادی در سطح فدرال مدیریت می کند.- برنامه نیروی کار متخصص فدرال، برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

اگر متقاضیان بواسطه روند های استانی ارتقا یافته گزینش استانی را دریافت کنند ، 600 امتیاز از سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند. این به طور عملی تضمین می کند که دعوت نامه درخواست را برای اقامت دائم دریافت می کنند.