ردکردن این
مرز کانادا- ایالات متحده یک ماه دیگر بسته شد: کارشناسان برای بررسی بازگشایی آن ملاقات می کنند

تاریخ انتشار

کارشناسان کانادا و ایالات متحده در مورد نحوه بازگشایی مجدد مرزها توصیه هایی را ارائه می دهند.

کارشناسان مرزی برای بحث و بررسی نحوه بازگشایی مرز بین این دو کشور ملاقات می ‌کنند.

در حالی که از تجدید محدودیت های سفر تا ۲۱ آوریل خبر می رسد، نخست وزیر جاستین ترودو اطلاعیه خود را در توییتر منتشر کرد مبنی بر اینکه سفرهای غیر ضروری بین کانادا و ایالات متحده ۳۰ روز دیگر محدود خواهد بود .

او قبلاً به به گزارشگران اطلاع داده بود که محدودیت های سفر در این مرز از سر گرفته خواهد شد اما در مورد روز دقیق آن اطلاعی نداده بود.

ضمناً کارشناسان موضوعات مربوط به بسته شدن مرز ها را با ویلسون تست فورس، یک گروه غیر متعصب که وظیفه بررسی نحوه بازگشایی مرزهای بین این دو کشور را داشت، مورد بحث و بررسی قرار دادند. اعضای نیروی کار شامل سیاستمداران پیشین، جین کارست و آن مک لیآن از کانادا، و کریستین گروگری و جیمز داگلاس از ایالات متحده نبودند.

اعضای هیئت مشاوران نتایج اولیه خود در مورد نحوه تاثیرگذاری محدودیت های سفر در سال گذشته را مورد بحث و بررسی قرار دادند. این جلسه در هجدهم مارس در وبسایت مرکزی ویلسون منتشر شد.

 

کارشناسان به دنبال رویکردهای علمی مورد تایید عموم

توافق میان اعضای هیئت این بود که بازگشایی مرز ها باید بر اساس شواهد علمی و بر اساس اطلاعات و داده‌ های موجود باشد. با این وجود، گروه‌های زیادی نیستند که به طور خاص بر گرد آوری اطلاعات مورد نیاز تمرکز کرده‌ باشند.

نمایش خبر  نوا اسکوشیا از متقاضیان اکسپرس انتری فرانسوی ‌زبان دعوت می کند

به گفته ی کاترین فریدمن از دانشگاه بوفالو ” تنها چند سازمان وجود دارند که موضوعات مربوط به مرز را مورد توجه قرار داده اند و این یک مشکل است. بدون تحقیق و اطلاعات، سیاست های مرزی بسیار ویژه و غیر فعال خواهد بود.”

کارشناسان اینگونه ادامه دادند که این آخرین باری نیست که مرز کانادا و ایالات متحده باید بسته می شود. آنها گفتند بسته شدن مرزها یک تصمیم دو جانبه با نظر بخش عمومی و خصوصی و با تمرکز بر موضوعات مرزی خواهد بود.

به گفته متن موریسون مقام ارشد منطقه اقتصادی نورس وست پسیفیک «باید یک کمیسیون کانادا یارت متحده تشکیل دهیم که بتواند از هر دو سمت مرزی باشد و تصمیم گیری های مطلوبی را انجام برسانند» .

چالش دیگر یافتن یک موقعیت بازگشایی مجدد مرزها است، که می‌تواند مورد قبول نظر عمومی باشد. سیاست ‌های جدید باید نگرانی ‌های مربوط به محرمانه بودن اطلاعات گردآوری شده از مسافران را نیز مدنظر قرار دهند و انتظار می ‌رود که گروه کاری در این زمینه نتایج و توصیه های خود را در ماه آوریل منتشر کند.