ردکردن این
شورای تجاری برای بودجه بندی مهاجران متخصص دیدار می کنند

تاریخ انتشار

رهبران تجاری کانادایی فهرستی از توصیه هایی در مورد نحوه ی حمایت از جبران وضعیت اقتصادی به دولت فدرال ارائه دادند.

در یکم ماه مارس، رهبران تجاری فهرستی از توصیه های پیش از بودجه بندی را به دولت کانادا ارسال نمودند که تمرکز آن بر ایجاد شغل و رشد طولانی مدت است.

نامه سرگشاده شورای تجاری کانادا به نخست وزیر کریستیا فریلند هفت توصیه مهم را برای ارتقای جبران وضعیت اقتصادی مطرح نمود. در بین این توصیه های مطرح شده، نویسنده، گلدی هیدر، بر اهمیت آسان سازی روند مهاجرت برای نیروهای کار خارجی متخصص تاکید نمود.

هیدر اینگونه نوشت: ” ما به ارتقا و سرمایه گذاری سرمایه انسانی خود نیاز داریم که با توسعه ی نیروی کار تطبیق پذیر به این مهم دست می یابیم، که به کانادایی ها کمک می کنند تا دوره های کاری خود را بنیان گذاری کنند، و سیستم مهاجرتی ما را ارتقا می دهند تا کشور خود را به مقصدی قدرتمند برای استعداد های بین المللی تبدیل کنیم.”

این نامه از دولت فدرال درخواست می کند تا موانع یکپارچگی در بازار کار را از بین ببرد. بطور خاص، آنها بر اعتبار سنجی مدارک افراد خارجی توجه می کنند که برخی از نیروهای کار را از کار در زمینه کاری خودشان منع می کند. یک نمونه از این زمینه می تواند پزشکی باشد که بجای کار در حوزه پزشکی راننده تاکسی است.

علاوه براین، این نامه بیان می کند که مهاجران با حقوق پایین و آن دسته از مهاجرانی که تحت تاثیر نژاد پرستی ها قرار گرفته اند چطور در دوران شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفته اند. هیدر اشاره می کند که بسیاری از نیرو های کاری که اخیر بیکار شده اند برای بازگشت به کار باید مجددا تحت آموزش قرار گیرند.

نمایش خبر  کودکان مهاجر که در کانادا بزرگ می شوند در میان نیروهای کار می درخشند

به گفته هیدر در نامه اش “دولت فدرال با کارفرمایان، استان ها و مناطق برای توسعه ی یک برنامه کار تخصصی جامع کار می کند که نیرو های کار بیکار شده را برای دوره های کاری ایشان در بخش هایی که نیاز به تخصصشان وجود دارد آماده می کند”. او آن را اقدامات آموزشی ” تجارت محور و نتیجه محور” نامیده است. او مدل های پلت را مطرح کرده است که در فروش و امنیت سایبری عنوان می شود و آموزش یکپارچه ای را ارائه می دهد.

اوایل سال جاری، کانادا مشاوره های عمومی پیش از بودجه بندی را برای سه هفته باز گرد. کانادایی ها توانستند در مورد اولویت بندی ها در بودجه بندی جدید با دولت مشورت کنند.

دولت فدرال  از ماه مارس 2019 هیچ پیشنهادی را برای بودجه بندی مطرح نکرده است. وزیر امور مالی پیشین، بین مورنو، در ماه مارس 2020 قصد ارائه بودجه بندی جدید را داشت اما بخاطر موقعیت اقتصادی کانادا در طول شیوع یوروس کرونا اجرا نشد.

وقتی فریلند مشاوره ها را در ژانویه راه اندازی کرد، در مورد نحوه رسیدن به این بودجه بندی صحبتی نکرد، اما به گزارش گر گفت که تمرکز بر جبران اقتصادی کانادا درمورد “شغل، شغل، شغل و رشد” است.

در پاییز، دولت لیبرال دولت متعهد به سرمایه گذاری 15 میلیون دلار در سال 2021 و 2022 شد تا حمایت کنندگان موجود برای یکپارچگی بازار کار را با تمرکز بر بخش های مورد نیاز را توسعه دهند، بخش هایی مانند سلامت، هوش مصنوعی، و تجارت های تخصصی. در ماه جولای، کانادا 72.1 میلیون دلار به دپارتمان مهاجرت فدرال تخصص داد تا بتوانند سیستم رسیدگی به درخواست های کاغذی را مدرن سازی کنند.

نمایش خبر  شهرهای کوچکتر مهاجران بیشتری را به کشور جذب می کنند

کاترین کاپلینسکاس، سخنگوی فریلند، در پاسخ به توصیه های شورای تجاری در مورد مهاجرت این پاسخ را ارائه داد.

طبق گفته ایشان به خبر CIC ” جذب نیروهای کار با استعداد از سرتاسر دنیا یک بخش ضروری برای رشد اقتصاد ما و حمایت از جبران وضعیت اقتصادی کانادا ” است. ” کانادا همچنان برای رشد وضعیت اقتصادی کشور ، متخصص ها در کشور را می پذیرد.”