ردکردن این
دانشجویان بین المللی که نمی توانند شرط تجربه کار کانادایی را داشته باشند فرصت دیگری بدست می آورند.

تاریخ انتشار

کانادا یک سیاست جدید معرفی می کند که به دانشجویان بین المللی که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند فرصت دیگری می دهد تا برای واجد شرایط شدن از طریق اکسپرس انتری تجربه کاری بدست آورند.

8 ژانویه 2021،  یک سیاست جدید  از سوی دولت کانادا معرفی شد که به دانشجویان بین المللی سابق با مجوز کار پس از فارغ التحصیلی منقضی شده یا در حال انقضا اجازه می دهد تا برای یک مجوز کار باز جدید درخواست دهند.

هدف این سیاست اینست که دارندگان  PGWP زمان بیشتری داشته باشند تا بتوانند برای مهاجرت کانادایی تجربه کاری بدست آورند و واجد شرایط شوند. دولت کانادا این سیاست را معرفی کرده است تا به دارندگان PGWP که  شغل خود را از دست داده اند و ساعات کاری آنها بخاطر ویروس کرونا کاهش یافته است، کمک کند. تحقیقات دولت کانادایی نشان می دهد که دانشجویان بین المللی سابف می توانند برای رسیدن به اقامت دائم به سرعت وارد بازار کار کانادایی شوند .

مجوز های کار باز جدید بری 18 ماه معتبر خواهد بود و به دانشجویان بین المللی سابق اجازه خواهد داد تا در کانادا بمانند و به دنبال کار باشند. علارغم مجوز های کار بسته، که یک نیروی کار را تنها به یک کارفرما در کانادا مرتبط می سازد، مجوز های کار باز  به تابعان خارجی اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی با انتخاب خودشان کار کنند.

برای درخواست یک مجوز کار باز تحت سیاست جدید، ضوابط و شرایط زیر باید برآورده شوند:

  • باید یک PGWP داشته باشید که در 30 ژانویه 2020 یا پس از آن  و یا یک PGWP داشته باشید که در طی 4 ماه یا کمتر از تاریخ درخواست منقضی شده باشد.
  • باید در کانادا باشید
  • باید دارای یک وضعیت موقتی معتبر باشید یا برای حفظ وضعیت خود در خواست دهید.
نمایش خبر  برخی از نیروهای کار مهم معاف از مجوزهای کار و قرنطینه

 

فرایند درخواست از 27 ژانویه،2021 بازگشایی خواهد شد.

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا برآورد کرده است که 52000 فارغ التحصیل با  PGWP منقضی شده یا در حال انقضا می توانند از این سیاست عمومی بهره مند شوند.

حدود نیمی از 61000 نفر از دارندگان PGWP که مجوز های کار آنها بین ژانویه و دسامبر 2020 منقضی شد تاکنون به وضعیت اقامت دائم رسیده و یا درخواست اقامت دائم آنها در دست بررسی است.

دانشجویان بین المللی که تحصیلات عالی خود را در کانادا تکمیل می کنند می توانند برای PGWP درخواست دهند که به آنها اجازه می دهد تا پس از تکمیل تحصیلاتشان برای حداکثر سه سال تجربه کاری بیشتری در کانادا بدست آورند.

دولت کانادا در جهت تلاش برای جذب دانشجویان بین المللی و حفظ آنها در کشور بعنوان نیروی کار PGWP را ارائه می دهد.  دارندگان PGWP می توانند از سالهای تحصیل کانادایی و تجربه کاری خود در آنجا در جهت درخواست مهاجرت استفاده کنند.

PGWP  به شدت در میان دانشجویان بین المللی سابق مجبوب بوده است، از زمانیکه تحقیقات حاکی از اینست که 60 درصد خواستار تغییر در اقامت دائم کانادایی هستند.  آنها اغلب به تجربه کار کانادایی حرفه ایی برای واجد شرایط شد نیاز دارند.  PGWP به آنها این امکان را می دهد تا این تجربه ها را بدست آورند و سپس بتوانند درخواست خود نسبت به شرکت در اکسپرس انتری، برنامه تجربه کبک، برنامه کاندیدای استانی را ارائه دهند.

کانادا  می داند که شیوع ویروس کرونا برای دانشجویانی که در 2019 و 2020 فارغ التحصیل شدند مشکلاتی در زمینه بازار کار بوجود آورده است. تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بین المللی بخاطر فصل های بیکاری شغل خود را از دست داده اند. در نتیجه بدست آوردن تجربه کار کانادایی برای آنها دشوار تر شده است.

نمایش خبر  گزارش سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ اکسپرس انتری: کانادا به هدف پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر می رسد

سیاست جدید به آنها کمک می کند تا نیازهای حوزه سلامت، تکنولوژی و غیره را برآورده کنند.

به گفته اداره مهاجرت کانادا” با موج دوم شیوع ویروس کرونا وبرنامه ریزی برای جبران وضعیت اقتصادی، جذب مهاجران متخصص در کشور یکی از عوامل مهم برنامه خواهد بود”.

دانشجویان بین المللی با تحصیل در کانادا به اقتصاد داخلی کشور کمک می کنند و پول بزرگی از افراد تحصیل کرده را بوجود می آورند که می توانند به اقامت دائم دست یابند و به بازار کار کمک کنند.

یک تحقیق آماری تازه منتشر شده از سوی کانادا نشان می دهد که تقریبا یک سوم دانشجویان بین المللی که مدرک کارشناسی کانادایی می گیرند و تقریبا نیمی از دانشجویان بین المللی که با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند در ده سال پس از گرفتن اولین مجوز تحصیل خود تابع دائمی می شوند.