ردکردن این
توقف رشد جمعیت کانادا پس از کاهش مهاجرت در 2020

تاریخ انتشار

از سال 1946، این اولین بار است که تنها 2767 نفر در سه ماهه سوم 2020 به کانادا ورود پیدا کردند.

نرخ رشد جمعیت کانادا هنوز از سه ماهه سوم 2020 ، بین 1 جولای و 30 سپتامبر 2020 متوقف شده است. کشور تنها شاهد یک افزایش جمعیت 2767 نفری بوده است.

این کمترین میزان از آغاز برنامه های مهاجرتی از سال 1946 تا کنون است. این اطلاعات طبق برآورد آماری منتشر شده از سوی اداره آمار کانادا ارائه می شود.

این رشد پایین بخاطر مهاجرت بین المللی کاهش یافته در سال گذشته است. بدین معنا که تعداد افرادی که کانادا را ترک کردند به نسبت افرادی که به کانادا آمدند بیشتر بود.

در اولین سه ماهه سال 2020، جمعیت کانادا تا حدود 70000 نفر از مهاجرت بین المللی افزایش پیدا کرد و تا حدود 10000 بطور طبیعی ( تفاوت میان تولد و مرگ) افزایش پیدا کرد.

این بخاطر محدودیت های سفر کانادا است که تا مارس 2020 وارد عمل نشده بودند. این محدودیت های سفر نقش مهمی در کاهش رشد جمعیت کانادا بازی کردند. به این ترتیب در دومین سه ماهه سال 2020، جمعیت کانادا کمتر از 1000 نفر رشد از مهاجرت بین المللی داشت و تا حدود 15000 نفر رشد خود را از روند طبیعی بدست آورد.

رشد کانادا از مهاجرت بین المللی همچنان کاهش یافت، و در سومین سه ماهه سال 2020 جمعیت از مهاجرت بین المللی افزایش یافت، که برابر با 27143 بود. این بزرگترین رشد جمعیت کانادا از سال 1946 تاکنون بوده است.

با این وجود، کانادا در سومین سه ماهه سال 2020، بیش از 40069 مهاجر جدید را در کشور پذیرفت که نسبت به سه ماهه دوم با رقم 34271 بیشتر بود. بیشترین تاثیر بر رشد جمعیت کانادا، افت ناگهانی تعداد مهاجران تابع غیر دائم بود. هر سال در سه ماهه سوم، انتظار می رود تعداد تابعان غیر دائمی  بالا باشد، این درست زمانی است که دانشجویان تحصیل خود را در دانشگاه ها آغاز می کنند.  با این وجود بخاطر محدودیت های مرزی و بسیاری برنامه های دیگر که بصوت آنلاین انجام شدند، بسیاری از دانشجویان قادر به ورود به کانادا نبودند یا تمایلی برای سفر به کانادا نداشتند.

نمایش خبر  چرا ما نه؟ بسیاری از تابعان دائمی تایید شده هنوز مجاز به ورود به کانادا نیستند

این رشد پایین به این معناست که کانادا، برای جبرن وضعیت اقتصادی خود پس از دوران شیوع ویروس کرونا، بیش از هر زمانی به مهاجرت وابسته است.

علارغم شیوع ویروس کرونا، اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا همچنان به رسیدگی به درخواست های اقامت دائم ادامه می دهد. این نیاز به جذب مهاجرت و نامزد های متخصص از سوی کانادا را نشان می دهد.

پیش از شیوع ویروس کرونا، کانادا همچنان برای رشد اقتصاد به مهاجر وابسته بود، و کشور قصد داشت تا هر ساله تعداد زیادی از مهاجران و تابعان را در کشور بپذیرد. این بدان دلیل است که کانادا یک جمعیت سالخورده دارد که نمی توانند در سرتاسر کانادا فرصت های شغلی را پوشش دهند. شیوع ویروس کرونا و رشد پایین جمعیت نیاز به افزایش مهاجرت را کاملا نشان می دهند.

جمعیت هشت استان و منطقه کاهش داشته است: نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، نیو برانزویک، انتاریو، ساسکچوان، بریتیش کلمبیا، مناطق شمالی و نوناووت.

جمعیت در پنج استان و منطقه افزایش داشت: جزیره پرنس ادوارد، کبک، منیتوبا، آلبرتا و یوکون.