ردکردن این
ترامپ توقف صدور برخی از ویزاهای کاری را تمدید می کند

تاریخ انتشار

توقف در روند مهاجرت تا پایان ماه مارس تمدید شده است.

رئیس جمهور دونالد ترامپ  مهلت قانونی ویزاهای کار موقتی برای شغل های فنی و  مشاغل دیگر را تمدید می کند.

با وجود اینکه تنها چند هفته از ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده است، او توقف در وضعیت مهاجرتی قبل را تا 31 مارس، 2021 تمدید کرد.این بدان معناست که صدها هزار نیروی کار خارجی دیگر نمی توانند برای ورود به ایالات متحده ویزا بگیرند.

این بیانیه نیروهای کار را در چندین بخش کاری، مانند نیروهای کار حوزه فنی، نیروهای کار فصلی در صنعت گردشگری را تحت تاثیر قرار می دهد. ترامپ بر این اساس که پذیرش نیروهای کار جدید خطر از دست دادن مشاغل برای نیروهای کار ایالات متحده را در پی دارد، این بیانیه را امضا کرد.

طبق گزارش NPR، پیش از تمدید مهلت قانونی، گروه های تجاری مانند اتاق بازرگانی ایالات متحده، و انجمن ملی سازندگان با آن مخالفت کردند . آنها اظهار کردند که توقف در روند مهاجرتی اقتصاد ایالات متحده امریکا را دچار مشکل خواهد کرد.

رئیس جمهور منتخب، جو بایدن، در 20 ژانویه مراسم قسم را برگزار خواهد کرد. در زمان نوشتن این مقاله، مشخص است که دموکرات ها کنترل سنا را نیز برعهده خواهند گرفت.  اکثریت سنا  اصلاح وضعیت مهاجرت را برای کابینه بایدن راحتتر خواهد کرد زیرا آنها کنترل سه بخش دولتی را برعهده دارند. با این وجود، باید منتظر ماند تا دید که آیا با وجود شرایط بحران ویروس کرونا اصلاحات در روند های مهاجرتی در اولویت خواهد بود.

 

دارندگان ویزاهای H1-B برای مهاجرت به کانادا چند مسیر مهاجرتی پیش روی خود دارند

نمایش خبر  مهاجرت کانادایی در 2021: چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟

ویزای H1-B یکی از ویزاهایی است که بسیار تحت تاثیر بیانیه ترامپ قرار گرفت. این ویزاها معمولا برای تابعان خارجی است که در مشاغل بخش فنی در ایالات متحده کار می کنند.

از زمانی که ترامپ رباست را به دست گرفت، دارندگان ویزاهای H1-B برای مهاجرت به کانادا سفر می کردند.

روند استعداد جهانی یک نمونه از مجوز کار  سریع است که به شرکت های کانادایی اجازه می دهد تا نیروهای کار خارجی را برای چند هفته کار به کشور بیاورند. این نیروهای کار توسط  شرکت های رده بالا استخدام می شوند، یا یک پیشنهاد شغلی در یک شغل مورد نیاز دارند.

علاوه بر این، محبوبترین روش مهاجرتی کانادا، سیستم اکسپرس انتری، برای نیروهای کار تنظمی و طراحی شده است.

اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت درخواست برای برنامه های مهاجرت  متخصص فدرال و برای برنامه کاندیای استانی است. متقاضیان پروفایل های خود را در پول اکسپرس انتری ثبت می کنند تا در سیستم رتبه بندی جامع رده بنید شوند. نامزد ها با بالاترین امتیازات از طریق دراو های منظم اکسپرس انتری برای اقامت دائم کانادایی دعوت می شوند.

نیروهای کار فنی از طریق سیستم اکسپرس انتری برای اقامت دائم استفاده می کنند. عموما، نیروهای کار فنی از ایالات متحده از تحصیلات بالایی برخوردارند و تجربه کار تخصصی خوبی دارند و همچنین تسلط بالایی بر زبان انگلیسی دارند.

علاوه براین، چند برنامه کاندیدای استانی وجود دارد که بخوبی نامزدهای دارای تجربه کار فنی را مورد هدف قرار می دهند، مانند دراو های پایلوت فنی هفتگی بریتیش کلمبیا، و دراو های فنی برنامه کاندیدای مهاجرتی انتاریو .

نمایش خبر  دراور جدید برنامه کاندیدای استانی از ۵۰۶ متقاضی دعوت می‌ کند