ردکردن این
به گفته وزیر سلامت با وجود موج سوم ویروس در کانادا زمان سفر نیست

تاریخ انتشار

محدودیت های سفر که قرار بود در این ماه برداشته شوند ممکن است در در طول سال برقرار باشند.

محدودیت های سفر کانادا به نحوی برنامه ریزی شده اند تا  در ۲۱ آوریل به اتمام برسند. اما با وجود موج سوم ویروس کرونا در کانادا به نظر می‌آید که برای ۳۰ روز دیگر یا شاید بیشتر از آن تمدید شوند.

وزیر سلامت کانادا گزارش می دهد که اکنون زمان سفر های بین المللی نیست. وزیر سلامت نگفت که چه زمانی مرز ها مجددا بازگشایی می‌ شوند اما عواملی را مطرح کرد که کانادا در رابطه با تصمیم گیری در مورد محدودیت های سفر آنها را مد نظر قرار خواهد داد.

به گفته او در یک کنفرانس مطبوعاتی با مسئولان دیگر در روز سه شنبه ششم آوریل « چندین فاکتور مهم شامل گسترش داخلی ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی برای مدیریت پرونده ها در سیستم قضایی خود و همینطور موقعیت های بین المللی را مورد نظارت قرار می دهیم»

هاجدوعنوان کرد که مانند بسیاری از کشورهای دیگر کانادا با موج سوم ویروس کرونا روبرو است و استان ها و مناطق با افزایش مبتلایان روبرو شده اند.

مسئول سلامت عمومی کانادا، ترسا تام، نکات ارائه شده از سوی هادجو را مورد تاکید قرار داد .

به گفته تام یکی از موضوعات مورد توجه این است که خارج از کانادا از لحاظ  گسترش ویروس کرونا چه چیزی در جریان است.  جنبه دیگر موضوع این است که آیا استان ها می توانند شرایط بستری کردن بیمار در بیمارستان را تحت کنترل داشته باشند و آیا آی سی یو ها کیفیت و ظرفیت بالایی دارند. علاوه براین، باید بتوانیم با خطرات احتمالی و مهم مقابله کنیم ».

نمایش خبر  سیستم مهاجرتی کانادا: متعادل سازی چالش ها و تداوم

علاوه بر تمام این موارد شرایط عملی دیگری نیز هستند که باید در نظر گرفته شوند. یک مثال از این نمونه ظرفیت آزمایش برای آسان‌ سازی ورود ایمن مسافران به کشور است. همچنان که کشورهای دیگر در حال اجرای پاسپورت واکسن هستند کانادا نیز بررسی می کند که تاثیر گذاری این پاسپورت ها در آن کشورها چگونه خواهد بود.

نخست وزیر جاستین ترودو در فرانسه عنوان کرد ما همچنان شواهد را مورد بررسی و بازبینی قرار می ‌دهیم‌. برای یافتن ضوابط و اقدامات مناسب برای افرادی که واکسیناسیون شده‌اند و افرادی که با واکسن های تایید نشده در اینجا واکسیناسیون شده اند با کارشناسان حوزه سلامت عمومی صحبت خواهیم کرد

ترودو اضافه کرد کانادا باید اطمینانن حاصل کند که کاهش محدودیت‌ های سفر به روش درستی انجام شده است. نهاد سلامت عمومی کانادا قبلا اعلام کرده بود که هر تصمیمی در مورد محدودیت های سفر بر اساس اطلاعات خواهد بود. در حال حاضر شواهدی برای فرض اینکه آیا افراد واکسینه شده می‌ تواننپ ویروس را به دیگران انتقال بدهند یا خیر وجود ندارد. در حال حاضر هیچ برنامه عمومی از سوی دولت فدرال برای حذف محدودیت های سفر مطرح نشده است.

 

شرایط ویروس کرونا در کانادا

کانادا مانند کشورهای دیگر در سرتاسر جهان با موج سوم جدی انتشار ویروس کرونا روبه رو است. به این ترتیب تام و هادجو، هردو گفتند که کانادایی ها نباید برای اهداف تفریحی حتی بین استان ها نیز سفر نکنند.

تام گفت، او در مورد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر کشور نگران است و تاکید داشت که مشخص نیست که آیا افراد واکسینه شده با واکسن های مورد تایید مورد حفاظت قرار می گیرند یا خیر.

نمایش خبر  وقتی که خارج از کانادا کارت PR شما منقضی شد چه اقدامی باید انجام دهید

طبق گفته های تام بیش از ۱۶ هزار پرونده مختلف از ۷ آوریل در کانادا بوده اکثر این پرونده ها از نوع ب.۱.۱.۷ بوده اند.