Skip to content
انتخابات 2021: حذب های کانادا در مورد مهاجرت چه نظری دارند

تاریخ انتشار

نگاهی به پلتفرم مهاجرتی برخی از حذب های فدرال مهم کانادا.

تمام حذب های مهم کانادا در کمپین انتخاباتی 2021 برای مهاجران برنامه هایی دارند.

حتی در بحبوه های بحران های موجود در افغانستان، خواه کشورهای دیگر پناهجویان را رد کنند یا خیر، کانادا متعهد شده است تا پذیرای آنها باشد. حذب لیبرال که در حال حاضر کشور را دست کنترل دارد قول داده است که 20000 پناهجویی افغان را در کشور بپذیرد و هیچ یک از رهبران حذب های مهم دیگر با آن مخالفت نکرده اند.

با وجود افزایش اهداف مهاجرتی برای سه سال آینده، پذیرش متقاضیان در دوران کرونا، و استقبال از پناهندگان افغان، سیستم مهاجرتی کانادا با چالش‌هایی روبروست.

برای مثال، زمان پردازش درخواست‌ها، زیرساخت‌های فعلی برای پذیرش پرونده‌ها، و تصمیم گیری درباره برخی برنامه‌ها مانند PGP، از مواردی است که احزاب مختلف بدان اشاره داشته اند.

در میان حذب ها ، 4 حزب محبوب در کانادا وجود دارد که رویکرد هر کدام نسبت به مهاجرت، در ادامه ذکر شده است.

  • حذب لیبرا
  •  حذب محافظه کار
  • Bloc Québécois

  • حذب دموکرات جدید

 

حزب لیبرال 

جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال کانادا است. بر اساس طیف های موجود در حوزه سیاست، لیبرال ها چپ گرا هستند.

با وجود اینکه برنامه انتخاباتی این حزب برای مهاجرت هنوز به طور رسمی منتشر نشده، ترودو، از پذیرش حداکثر 20 هزار افغان وعده داده است.

او در سال 2015، پیشنهاد پذیرش 25.000 پناهنده سوری را به کانادا ارائه داد و در همان سال برنده انتخابات شد.

ترودو همچنین نوید داده است که مسکن را برای خریداران تازه وارد، مقرون به صرفه‌ تر کند.

در طول دوران شیوع ویروس کرونا، مندیچینو درخواست مدرن سازی سیتسم مهاجرتی را داد. این مورد در دست کار و در جهت صحیح در حال پیشرفت است. به نحوی که برنامه های کاندیدای استانی کاغذی در سال جاری دیجیتالی می شوند.

نمایش خبر  مهاجرت کانادایی برای نیروی کار فنی: اکسپرس انتری، برنامه کاندیدای استانی و مجوز های کاری

لیبرال ها از سال 2015 اهداف مهاجرتی را به طور سالانه افزایش داده اند.حتی در دوران شیوع ویروس کرونا، مارکو مندچینو، وزیر مهاجرت وعده داد که این اهداف را به بالاترین میزان در تاریخ می رساند. آنها اعلام کردند این پیشرفت و افزایش اهداف مهاجرتی بخاطر کمک مهاجران به جامعه کانادایی است.

به نوشته ی بروک سیمپسون، سخنگوی حذب لیبرال،” در سرتاسر کشور، کانادایی های جدید به سختی کار می کنند – که به کودکان ما آموزش می دهند، مراقب ما هستند وقتی که بیماریم، تجارت های جدید را آغاز می کنند، و شغل های خوبی بوجود می آورند. این کمک ها بیش از همیشه نیاز هستند زیرا شیوع ویروس کرونا به شدت کشور و نیروی کار را تحت تاثیر قرار داده است.”

در سال 2017، حزب لیبرال  دسته استعداد جهانی را برای اعطای اجازه کار به متخصصان در بخش فنی، راه اندازی کرد.

برخی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی که توسط حزب لیبرال افتتاح شده اند، عبارتند از:پایلوت کشاورزی-غذایی (Agro-Food Pilot) پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی (RNIP)، پایلوت مهاجرت آتلانتیک (AIP)

 

حزب محافظه کار 

محافظه کاران پس از لیبرال ها ، دارای بیشترین تعداد نماینده در پارلمان کانادا هستند. در حال حاضر آنها موقعیت رسمی در کشور دارند، به این معنا که دومین مقام را در مجلس به خود اختصاص می دهند. این تنها حذبی است که در سطح فدرال بیشترین طرفدار را دارد. رهبر این حزب آقای «ارین اوتول» است که طی انتخابات گذشته، رهبری کانادا را به عهده داشته است.

در برنامه انتخاباتی 2021، محافظه کاران بدنبال سیستم مهاجرتی هستند که از استعدادهای بین المللی استقبال کرده، و به مدافعان حقوق بشر و افرادی که مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند، امکانی برای اسکان در کانادا می‌ دهد. آنها همچنین به گسترش برنامه‌های مهاجرتی “دسته خانواده ” اشاره داشته اند.

نمایش خبر  مهاجرت در دور دوران شیوع ویروس کرونا و پس از آن اقتصاد کبک و انتاریو حمایت می کند

محافظه کاران قصد دارند هزینه مضاعفی را برای متقاضیانی در نظر بگیرند که قصد رسیدگی سریع‌ تر درخواست خود را دارند. درآمد حاصل از این هزینه، صرف استخدام کارکنان جدید برای تسریع امور مهاجرتی خواهد شد.

آنها خواهان سیستم مهاجرتی عادلانه تری هستند. نه تنها می خواهند همه چیز به صورت دیجیتالی باشد بلکه می خواهند تعاملان میان مسئولان مهاجرتی و متقاضیان نیز ثبت شود. آنها تصور می کنند اینکار عادلانه تر خواهد بود و قدرت پاسخگویی آنها در سیستم مهاجرتی را افزایش می دهند.

این حزب همچنین به متقاضیان اجازه خواهد داد تا اشتباهات مربوط به درخواست خود را در مدت زمان معینی پس از ارسال، تصحیح کنند.

به علاوه، محافظه کاران سیستم لاتاری را برای “برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها”به «نظام نوبتی» تغییر خواهند داد. با این حال، متقاضیانی را که شرایط خاصی دارند، در اولویت قرار می‌دهند.

حزب محافظه کار به اعضای خانواده خارجی کانادایی‌ ها اجازه می‌دهد تا 5 سال بدون داشتن وضعیت اقامت دائم در کانادا زندگی کنند.

این افراد در صورتی که تحت پوشش بیمه درمانی باشند، قادرند اقامت خود را برای مدت بیشتری تمدید کنند.

 

Bloc Québécois

حزب ملی گرای Bloc Québécois خواهان جدایی کبک از کانادا به عنوان یک کشور مستقل هستند.

اعضای این حزب صرفاً از استان کبک بوده، که از سال 2019، به رهبری آقای «ایو-فرانسوا بلانشه» در پارلمان کانادا فعالیت داشته است.

با توجه به برنامه انتخاباتی سال 2021، این حزب قصد تسریع روند مهاجرت برای مردم کبک  را دارد؛ زیرا در حال حاضر، پذیرش درخواست این متقاضیان نسبت به استان‌های دیگر، کندتر صورت می‌گیرد.

نمایش خبر  کانادا 7300 درخواست مهاجرتی بیشتر نسبت به میزان مورد نظر برای روند فارغ التحصیل بین المللی پذیرفت

با وجود اینکه کبک دارای سیستم مهاجرتی نسبتاً مستقل از دولت فدرال کانادا است، حزب Bloc Québécois قصد دارد رنامه نیروی کار موقت خارجی TFWP را در اختیار این استان قرار دهد، زیرا معتقد است انجام این امر، استخدام نیروی کار خارجی را تسهیل خواهد کرد.

بر اساس سیاست مربوط به پناهندگان، این حزب از کانادا خواستار لغو «توافقنامه کشور ثالث با آمریکا» شده است تا رفت و آمدهای نامنظم بین کانادا و آمریکا پایان یابد. این حزب همچنین قصد دارد تمامی پناهندگان فرانسوی زبان در کبک سکونت کنند.

در نهایت، حزب Bloc Québécois زمینه را برای استقبال از تازه واردان فرهنگ‌های مختلف و ادغام آنها در جامعه کبک، فرهم خواهد کرد.

 

حزب دموکرات جدید 

حزب دموکرات جدید (NDP) چپ گرا است. و هرگز رهبری کانادا را در سطح فدرال به عهده نداشته است. با این حال، نظرسنجی‌ های مختلف نشان می‌ دهد که رهبر این حزب، ” جاگمیت سینگ، محبوب‌ترین نامزد در این کمپین انتخاباتی است.

طبق برنامه حذب دموکرات در خصوص مهاجرت، محدودیت‌های موجود در برنامه «PGP» رفع شده و به درخواست‌های عقب مانده رسیدگی خواهد شد.

این حزب همچنین خواهان بهبود خدمات شهرک سازی از طریق مشارکت بین استان‌ ها است. به علاوه، قصد دارد مدارک آموزشی خارجی را به رسمیت بشناسد.

حزب دموکرات جدید از استخدام مشاوران مهاجرت قابل اعتماد، و حمایت از مراقبین خانگی و خانواده آنها وعده داده است.

این حزب همچنین قصد پذیرش درخواست‌های عقب مانده پناهجویان را دارد. به علاوه، NDP تساوی حقوق زنان و مردان مهاجر را در اولویت قرار داده، و دستمزد برابری را برای آنها در نظر خواهند گرفت.