ردکردن این
اداره مهاجرت کانادا پورتال درخواست آنلاین را برای ۷ برنامه مهاجرتی راه ‌اندازی می‌کند

تاریخ انتشار

دپارتمان مهاجرتی کانادا فرآیند درخواست برای برنامه‌ های کاغذی را دیجیتالی می کند.

برخی از روندهای مهاجرت کانادایی از حالت کاغذی به فرآیند درخواست آنلاین تغییر شکل داده‌اند.

اداره مهاجرت، پناهجویی و شهروندی کانادا در یکم ماه آوریل پورتال درخواست اقامت دائم را راه‌اندازی کرد. سازمان مهاجرتی فرایند درخواست ها برای   انتخاب تصادفی از میان متقاضیان اقامت دائم را برای هفت برنامه مهاجرتی زیر دیجیتالی ساخت:

  • برنامه کاندیدای استانی غیر اکسپرس انتری
  • پایلوت مهاجرت شمالی و روستایی
  • پایلوت غذا و کشاورزی
  • پایلوت مهاجرت آتلانتیک
  • برنامه سرمایه گذار منتخب کبک
  • برنامه کارآفرینی کبک
  • برنامه خویش فرما کبک

هنوز ارائه ی درخواست کاغذی برای این برنامه ها ممکن است. به این دلیل که میزان پذیرش در مقایسه با روند خانواده و اقتصادی محدود است، اداره مهاجرت کانادا این پورتال را تحت انتخاب گروه برنامه ها مرحله ‌بندی می کند.

دپارتمان مهاجرتی این پرتال را با گروه محدودی از متقاضیان آغاز می کند، تا پذیرش جدید را به خوبی کنترل کند و در صورت نیاز اصلاحات را انجام دهد. اداره مهاجرت کانادا نیز در جهت دیجیتالی کردن برنامه های کاغذی اقدامات لازم را انجام می دهد.

به گفته اداره مهاجرت کانادا به خبر CIC این دپارتمان پیش از دوران شیوع ویروس کرونا، ابزارها و اقداماتی را برای کارآمد کردن سیستم مهاجرتی ارائه داده بود. ویروس کرونا تنها نیاز به بروز رسانی ها را بیشتر کرده است.

وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو پیشتر اعلام کرده بود که دیدگاه او درمورد سیستم مهاجرتی در جهت مجازی شدن تمام فرآیند ها بدون نیاز به ارتباط مستقیم حتی پس از دوران شیوع ویروس کرونا است.

نمایش خبر  مهاجرت کانادایی: گامی برای کمک به مقیمان دائمی تایید شده

از ماه مارس ۲۰۲۰ کانادا نیز آزمون های دیجیتالی را انجام داده است و جشن‌ های شهروندی را به صورت آنلاین برگزار کرده است. اداره مهاجرت کانادا یک فرآیند ورود آنلاین نیز راه اندازی کرده است که در اکثر موارد نیاز به مصاحبه های حضوری را برای مقیمان دائمی تایید شده از بین می برد.