ردکردن این
اداره مهاجرت کانادا دسترسی به اطلاعات را بهبود می بخشد

تاریخ انتشار

رئیس اطلاعات کانادا نتایج  یک تحقیق در مورد موضوعات سیستماتیک در زمینه کنترل دسترسی به درخواست های اطلاعاتی اداره مهاجرت کانادا را منتشر کرد.

رئیس اطلاعات کانادا از اداره مهاجرت کانادا برای بهبود ارتباط با مراجعه کنندگان درخواست می کند.

تنها راهی که می توان وضعیت درخواست شما را مورد بررسی قرار داد یا متوجه شد که چرا درخواست شما برای اقامت دائم رد شده بود، ثبت دسترسی به درخواست اطلاعات است، که به عنوان ATIP شناخته می شود. این می تواند یک فرایند طولانی مدت باشد که برای افرادی که خارج از کانادا زندگی می کنند در دسترس نیست، زیرا نیاز است که همیشه نماینده ایی برای ثبت  درخواست از سوی خودشان داشته باشند.

ناظر دسترسی کانادا به بررسی اطلاعات، کارولین مینارد، متوجه شد که اداره مهاجرت کانادا 116928 ATIP در سال مالی 2019 تا 2020 دریافت کرد، 42 درصد افزایش در مقایسه با سال مالی گذشته است.

افزایش درخواست ها، در مقایسه با سال 2018 به 670 درصد شکایت بیشتر نسبت به مسئول مروبطه در آغاز سال مالی در سال 2019 شد. در هر سال، اداره مهاجرت کانادا نسبت به دپارتمان های دیگر  درخواست های ATIP  بیشتری داشت که معمولا به معنای اینست که تعداد زیادی شکایت وجود دارد. با این وجود، افزایش درخواست ها مسئولان را بر آن دانست تا یک تحقیق انجام دهند.

مسئول اطلاعات کانادا نتایج خود را در یک گزارش مخصوص در 25 می منتشر کرد. این اطلاعات تایید کرد که  حجم بالای درخواست های ATIP تابعی از اداره مهاجرت کانادا هستند که از طریق روش های دیگر اطلاعات را فراهم نمی کند. علاوه بر این، سیستم ATIP موثر ترین راهی باری متقاضیان مهاجرتی نیست که بتواند اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهدئ.

نمایش خبر  تابعان موقت می توانند هویت های جنسی خود را در اسناد مهاجرت کانادایی تغییر دهند

این گزارش حوزه های مورد توجه در رابطه با توانایی اداره مهاجرت برای پاسخ دهی به درخواست های ATIP به روشی بموقع را با جزئیات بیان می کند، و توصیه هایی برای مطرح کردن موضوعات را پیشنهاد می دهد. اداره مهاجرت این ملاحظات را مورد توجه قرار می دهد و از طریق یک گزارش و یک رسانه مطبوعاتی از دفتر وزیر مهاجرت  این موارد را حل می کند.

بالاترین اولویت در این فهرست اینست که رئیس مربوطه به  اداره مهاجرت کانادا توصیه کرد که باید نیاز تکمیل کردن درخواست های ATIP را کاهش دهد. به عبارت دیگر، اطلاعاتی را ارائه دهد که مراجعه کنندگان می خواهند به سادگی در اختیارشان باشد. به گفته اداره مهاجرت تغییرات مربوط به این توصیه ها می تواند به سرعت مانند سه ماهه سوم سال 2021 ارائه شود.

گزارش عنوان می کند که تغییر شکل ها شامل بهبود پورتال MyAccount است و مطالب در وبسایت اداره مهاجرت کانادا را معرفی می کند.

اداره مهاجرت کانادا نیز اجرای نامه ی رَد اقامت موقت جدید در ماه های پیش رو را نیز در نظر می گیرد.  این نامه ها شامل جزئیات بیشتری در مورد دلیل ریجکت شدن درخواست ها هستند. هدف کاهش نیاز ثبت درخواست های ATIP برای مراجعه کنندگان است تا دلیل رَد شدن درخواست را بدانند.

با این وجود، دپارتمان بیان می کند که قصد برنامه ریزی برای داشتن نقل و قول مستقیم نکات عنوان شده از سوی مسئول اداره مهاجرت کانادا را ندارد.

کمیسر از اداره مهاجرت درخواست کرد تا تمدید خودگار درخواست دهیی 30 تا 90 روزه را متوقف کند. این دپارتمان گزارش می دهد که از 1 مارس 2021 این اقدام را متوقف کرده است.

نمایش خبر  مندیچینو از دو برنامه مهاجرتی جدید برای مردم هنگ کنگ خبر داد

 

استراتژی های اداره مهاجرت کانادا

این گزارش استراتژی های اداره مهاجرت کانادا برای بهبود خدمات مراجعه کننده را بطور خلاصه عنوان می کند. دپارتمان مهاجرتی تاکنون اجرای راه حل های کوتاه مدت برای بررسی موقعیت در حالی که ضوابط دائمی توسعه یافته اند را آغاز کرده است.

برخی از خطوط تجاری برای بهبود زمان رسیدگی به میزان 5 تا 7 دقیقه به ازای هر درخواست بهبود یافته اند.

علاوه بر این، بهبودهای ایجاد شده در فرم درخواست های آنلاین تعداد خطا ها در ثبت از 30 درصد از درخواتس ها تا بین 10 تا 15 درصد را کاهش داده است.

اداره مهاجرت کانادا یک تیم مدرن سازی ATIP را نیز برای یافتن تعداد رو به افزایش دسترسی به درخواست های اطلاعات را تعیین کرده است.

در پی گزارش، اداره مهاجرت کانادا برنامه اقدامات مدیریت را در وبسایت دولت منتشر کرده است و اقدامات و زمان بندی های برآورد شده را با جزئیات بیان می کند.