ردکردن این
اداره مهاجرت دیگر فرم های آنلاین آمادگی سفر را از سوی دارندگان COPR منقضی شده نمی پذیرد

تاریخ انتشار

به گفته دپارتمان مهاجرتی، زمانی که سفر دارندگان COPR منقضی شده را تایید کردند با آنها تماس حاصل خواهند کرد.

طیق گزارش منتشر شده دولتی در تاریخ 5 ژانویه، به دارندگان تاییدیه اقامت دائم منقضی شده (COPR)  توصیه شده است که برای تماس با دپارتمان مهاجرتی از فرم آنلاین استفاده نکنند.

بروزرسانی جدید تحویل برنامه اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا هنوان می کند که دارندگان تاییده اقامت دائم منقضی شده که برای سفر به کانادا آماده هستند نباید دیگر از طریق فرم آنلاین یا ایمیل رسمی رسیدگی به این مورد تماس حاصل کنند.

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا می گوید پس از تایید مراجعه کنندگان برای سفر به کانادا با آنها تماس حاصل خواهند کرد.

در جولای 2020، اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا از دارندگان COPR منقضی شده خواست تا از فرم وبسایت برای اطلاع رسانی به آنها در مورد آمادگی برای سفر به کانادا استفاده کنند. COPR ها زمانی صادر می شوند که متقاضی برای اقامت دائم مورد تایید نهایی قرار می گیرد. معمولا، این اقامت های دائمی تایید شده نیاز به سفر به کانادا و تکمیل فرایند  ورود به خاک کشور را دارند.

با این وجود، ضوابط و معیارهای ویروس کرونا در برنامه های مردم برای سفر در اولین ماه های شیوع ویروس کرونا اختلالات بسیاری را به وجود آورد.  گرچه مرزهای کانادا هنوز به روی افرادی که پیش از 18 مارس COPR گرفته اند باز است، بسیاری از افراد هنوز نمی توانند بخاطر کاهش تعداد پرواز ها و عوامل دیگر در کشورشان سفر کنند.

در طول ین مدت، بسیاری از تاییدیه های اقامت دائم مردم پیش از آنکه آنها بتوانند به کانادا سفر کنند منقضی شد و افراد خارجی نمی توانند با مدارک منقضی شده به کانادا سفر کنند.

نمایش خبر  شورای تجاری برای بودجه بندی مهاجران متخصص دیدار می کنند

این قانون از پیش از دوران شیوع ویروس کرونا برقرار بوده است.

بنابراین اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا از فرایند یک فرم آنلاین جدید در ماه جولای خبر داد، که به دارندگان COPR منقضی شده این امکان را می دهد تا برای ورود به کانادا در خواتس نامه مجوز کنند. زمانی که نامه رسمی را دریافت کنند می توانند برای سوار شدن به هواپیما از آن استفاده کنند.

گرچه فرم آمادگی برای سفر در تابستان راه اندازی شد، اداره مهاجرت پناهجویی و تابعیت کانادا ارسال نامه های مجوز را تا ماه سپتامب آغاز نکرد،  نائب رئیس وزیر اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا، دنیل میلز، در جلسه ایی با کمیته مهاجرتی فدرال در پاییز سال گذشته، پیش بینی کرد که حدود 10000 پرونده از دارندگان COPR منقضی شده وجود دارد . تا نوامبر، اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا با حدود 6000 نفر از آنها تماس حاصل کرده است و 500 نامه مجوز صادر کرده است.

بسیاری از دارندگان COPR منقضی شده عنوان کردند که آنها  فرم های چندتایی مبنی بر اعلام آمادگی سفر به کانادا را تکمیل کرده بودند. افرادی که نامه برایشان صادر نشده بود پاسخ های از پیش تعیین شده دریافت کردند مبنی براینکه پرونده آنها در دست بررسی است. بدون وجود امکان سفر به کانادا و بدون اطلاع از بازه زمانی دریافت نامه مجوز، بسیاری از دارندگان این تاییدیه ها در حالت بلاتکلیفی باقی ماندند، و نمی توانند نه در کشور خود و نه در کانادا برای زندگی خود برنامه ریزی کنند.

یک سخنگو از اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا قبلا به خبر CIC گفته بود که این دپارتمان تصمیم گرفته بود تا بجای صدور دسته جمعی آنها را بصورت فردی برای افراد صادر کند. آنها نیز باید تایید کنند که پاسپورت ها و آزمایشات پزشکی هنوز معتبر هستند، زیرا اعتبار COPR یه این اسناد و مدارک وابسته است.

نمایش خبر  تابعان دائمی موقت تا تابستان 2021 برای حفظ وضعیت اقامتی خود زمان دارند

خبرCIC در انتظار نظرات بیشتر از سوی اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا است و پس از در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید این خبر را بروزرسانی خواهد کرد.