ردکردن این
اداره مهاجرت دیگر به صورت خودکار فرصت های مهاجرتی را تمدید نمی کند

تاریخ انتشار

متقاضیان مهاجرتی که نمی‌توان اسناد مشخص را به خاطر تعطیل های ویروس کرونا بگیرند می‌توانند هنوز درخواست تمدید دهند.

با آغاز به کار مراکز خدمات مهاجرتی در سرتاسر دنیا، دپارتمان مهاجرتی کانادا قصد دارد که به طور خودکار درخواست های مهاجرتی ناقص را تمدید کند.

با این وجود، اداره مهاجرت کانادا  برای افرادی که بخاطر اختلالات ناشی از شیوع ویروس کرونا نمی توانند مدارکشان را ارائه دهند زمان را تمدید می کند.

این تغییرات وضعیت اقامت موقت، اقامت دائم و شهروندی را تحت تاثیر قرار می دهند.  در ماه های آینده اداره مهاجرت کانادا با این متقاضیان تماس حاصل خواهد کرد و از آنها درخواست می‌کند تا مدارک تکمیلی را ارائه دهند . یا از آنها می خواهند توضیحی منطقی نسبت به اینکه شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا چگونه مانع تکمیل کردن مدارک شد ارائه دهند.

ضوابط به روز رسانی شده اداره مهاجرت کانادا برای سرعت بخشیدن به تصمیم ‌گیری در مورد درخواست های مهاجرتی است. این سازمان در یک رسانه مطبوعاتی عنوان کرد که ارائه مدارک از سوی مراجعه ‌کنندگان به کاهش تاثیر این تغییر های زمانی برای فرایند های آتی تمام متقاضیان کمک کننده خواهد بود.  به نحوی که اداره مهاجرت می تواند حجم کاری که در حال حاضر با آن روبرو است را کاهش دهد.

اداره مهاجرت کانادا به دارندگان اقامت دائم و ویزای ویزیتوری اعلام کرد که هنوز امکان سفر به کشور را ندارند مگر آنکه از محدودیت های سفر معاف باشند.

 

اگر اداره مهاجرت کانادا درخواست مدرکی از شما کند.

اداره مهاجرت کانادا یک ایمیل یا یک نامه برای شما ارسال می کند، که اعلام کند چه مدارکی باید ارائه  دهید. سازمان مهاجرتی کانادا توصیه می‌کند که افراد مشمول این قضیه هرچه زودتر مدارک خود را ارائه دهند.

نمایش خبر  تغییر پیمان شهروندی کانادا برای در برگرفتن افراد بومی

به گفته اداره مهاجرت کانادا در یک رسانه مطبوعاتی « از آنجایی که ارائه اطلاعات زمان ‌بر است، آغاز جمع آوری مدارک امر مهمی محسوب می شود. بنابراین اگر مدارک خود را اکنون جمع آوری کنید در زمانی که از شما درخواست شود می توانید به سرعت این مدارک را تحویل دهید .»

این بدان معناست که قرارهای بیومتریک باید در اولین فرصت رزرو شوند. می توانید بررسی کنید که آیا یک مرکز خدماتی نزدیک شما باز است یا خیر. برای این کار می توانید وب سایت دولت را بررسی کنید.

اداره مهاجرت کانادا درخواست دیگری در هفته ‌ها و ماه ‌های پیش رو ارسال می کند و از آن تاریخ ۳۰ روز زمان در اختیار دارید تا مدارک تکمیلی را ثبت کنید. پس از آن یک مسئول مهاجرت در مورد درخواست شما تصمیم گیری خواهد کرد.

برای درخواست های شهروندی اگر اداره مهاجرت کانادا مدارک شما را پس از ۳۰ روز بدون ارائه توضیح دریافت نکند این دپارتمان درخواست شما را مورد رسیدگی قرار نمی‌دهد.

 

اگر نتوانید مدارک را ارائه دهید

اداره مهاجرت کانادا از مسئولان مهاجرتی می خواهد که تا حد ممکن منعطفانه عمل کنند.

آنها به دنبال یک توضیح منطقی هستند مبنی بر اینکه پرونده شما چگونه در طی ۳۰ روز از تاریخ دریافت درخواست اداره مهاجرت کانادا تحت تاثیر ویروس کرونا نتوانسته از تکمیل شود.

این دپارتمان مثال هایی را برای توضیحات منطقی ارائه می‌دهد که می ‌تواند شامل یکی از موارد زیر باشد:

بسته شدن موقتی مراکز درخواست ویزا یا مرکز حمایت از درخواست در منطقه شما که مانع از ارائه مدارک بیومتریک شما می شود.

نمایش خبر  آزمایش منفی ویروس کرونا مورد نیاز برای مسافرانی که از مرز زمینی کانادا- ایالات متحده عبور می کنند

تعطیلی منطقه یا شهری که مانع از ارائه مدارک تکمیلی مانند مجوز پلیس یا انجام آزمایش پزشکی می شود.

اگر مسئول اداره مهاجرت به کانادا تشخیص دهد که درخواست شما برای تمدید بر اساس توضیحاتتان منطقی به نظر می آید فرصت شما را ۳۰ روز دیگر تمدید می کنند. اگر اداره مهاجرت کانادا درخواست شما را منطقی نبیند در مورد درخواست شما و بر اساس اطلاعاتی که در پرونده خود دارید تصمیم ‌گیری می‌کنند، که می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود.

اداره مهاجرت کانادا در مورد تصمیم‌گیری اطلاع رسانی خواهد کرد و نیازی به تماس با آنها ندارید.

اگر انتقال خون تشخیص دهد که تعداد زیادی از مراجعه ‌کنندگان تحت تأثیر اختلالات ناشی از خدمات رسانی یا تعطیلی ها هستند، تا زمانی که این شرایط برطرف شود برای درخواست مدارک تکمیلی با شما تماس خواهند گرفت.