ردکردن این
ابزار جدید می‌تواند به مهاجران کمک کند تا در مورد محل زندگی خود در کانادا تصمیم گیری کنند

تاریخ انتشار

اداره مهاجرت کانادا الگوریتمی را مورد بررسی قرار می ‌دهد، که در مورد محل مورد علاقه مهاجران برای زندگی توصیه هایی را ارائه می دهد.

محققان در مورد یک ابزار جدید در حال کار هستند، که به تازه واردان کمک می کند تصمیم بگیرند که کدام شهر کانادایی برای آنها بهتر است و در آن به موفقیت دست می یابند. ‌

اکثر مهاجران شهرهای اصلی کانادایی را انتخاب می‌کنند، در واقع بیش از نیمی از مهاجران و تازه واردان اخیر که به کانادا وارد می شوند در حال حاضر در ونکوور، تورنتو یا مونترال زندگی می کنند.‌

با این وجود، برای مهاجران فرصت‌ های دیگری نیز در شهرها و مناطق دیگر کانادا وجود دارد. شاید یک کارگردان فیلم سازی، نیروی کار حوزه فنی تورنتو را مکان مناسبی بدانند اما یک مهندس نفت تورنتو را انتخاب نمی ‌کند.

از سال ۲۰۱۸ اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا هم راستا با سیاست های مهاجرتی خود تحقیق درمورد یک پروژه در دانشگاه استنفورد را آغاز کرده است.

این پروژه تلاش دارد تا الگوریتمی را مورد استفاده قرار دهد که برای مهاجرت کانادایی قبلا استفاده شده بود. این الگوریتم از اطلاعات و سوابق برای کمک به مهاجران استفاده می کند تا بتوانند شهر مناسب برای اقامت خود را پیدا کنند.

دوبیوس در یک ایمیل عنوان می کند « این تحقیق نشان داد که مهاجران اقتصادی احتمالی که از توصیه های جامعه پیروی کردند احتمال اینکه پس از رسیدن بتوانند یک شغل با درآمد عالی پیدا کنند بسیار بالا است» .

در حال حاضر تازه واردان ترجیح می دهند وارد شهرهایی شوند که به نظر بزرگتر هستند و هنوز چنین ابزاری می تواند به تغییر محل های مختلف در سرتاسر کانادا کمک کند تا مهاجران انتخاب های خود را به فراتر از شهر ها سوق دهند.

نمایش خبر  ضوابط ویروس کرونا متقاضیان برنامه کاندیدای استانی در سال ۲۰۲۱ را تحت تاثیر قرار می دهد

طبق وبسایت جئومچ، این ابزار از قابلیت های دستگاه جهت پیش بینی محل مناسب استفاده می کند. این ابزار فاکتورهایی مانند سابقه کاری قبلی، مهاجر، تحصیل، ویژگی ‌های شخصی او را در نظر می‌گیرد. و سپس شرایط اقتصادی مناسب در شهرها و مناطق مختلف کانادا الگوی مورد نظر در اطلاعات را پیدا می کند.

سپس احتمال موفقیت مهاجر در شهر مناسب کانادا را پیش بینی کند.

بر اساس گزارش ها، تحقیقات حاکی از این است که محل اولیه مهاجر نقش مهمی در شکل‌ دهی موفقیت اقتصادی آنها خواهد داشت. هنوز مهاجرانی که در حال حاضر به اطلاعات شخصی که به آنها کمک می‌کند مقصد مورد نظر را پیدا کنند دسترسی ندارد.

این گزارش بیان می کند این رویکرد بر اساس اطلاعات به وجود آمده است که نشان می دهد محل ورود اولیه مهاجر در نتایج اقتصادی آنها تاثیرگذار است.

طبق گزارش« برای بسیاری از مهاجران اقتصادی محل اولیه انتخابی از لحاظ درآمد مورد انتظار بهینه و سودمند نیست » .

گزار هاش حاکی از اینست که بسیاری از مهاجران اقتصادی تورنتو را انتخاب می کنند. زیرا آنها فقط با تورنتو آشنایی دارند، اما ممکن است بخاطر مهارت هایشان در جای اشتباهی باشند. برای مثال ، از لحاظ حداکثر درامد در سال پس از رسیدن به کشور، تورنتو از ۵۲ منطقه در رتبه ۲۰ ام قرار داد . این بدان معناست که برای بسیاری از مهاجران، ۱۹ ممطقه دیگر بودند که درآمد بیشتری دارند.

‌قطعا ممکن است مهاجران تصمیم بگیرند از این ابزار استفاده نکنند. با این وجود، شایان ذکر است که جئومچ نه تنها پیش بینی های براساس داده ها را مد نظر قرار می دهد بلکه اولویت های مهاجران از لحاظ موقعیت را نیز در نظر می گیرند.

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا دسترسی به اطلاعات را بهبود می بخشد