ردکردن این
آیا برای ورود به کانادا باید برای توانبخشی کیفری درخواست دهم؟

تاریخ انتشار

توانبخشی کیفری می تواند تضمین کند که بدون هر گونه مساله ای می توانید به کانادا سفر کنید.

آیا در حال برنامه ریزی برای مهاجرت، تحصیل، کار یا دیدن کانادا هستید؟

کانادا قوانین سخت گیرانه ای را برای افرادی که دارای سو سابقه کیفری هستند در نظر گرفته است. این قوانین برای حفظ کشور و ایمن نگه داشتن کانادایی ها در نظر گرفته شده اند. فاکتورهایی مانند اینکه تخلف چیست، از اتمام حکم چه مدت گذشته است و فرد چند محکومیت دارد همگی مد نظر قرار داده شده اند.

از اواخر سال 2018، رانندگی در حالت مستی، می تواند باعث واجد شرایط نبودن فرد برای ورود کشور باشد. بر اساس تئوری ها چنین فردی برای همیشه اجازه ی ورود به کشور را نخواهد داشت. روشهایی وجود دارند که این مورد را تغییر می دهند. یکی از آن روش ها از طریق درخواست توانبخشی کیفری صورت می گیرد.

اگر یک سابقه کیفری دارید و تصور می کنید  که برای ورود به کشور واجد شرایط نیستید؛ می توانید برای توانبخشی کیفری درخواست دهید. این فرایندی است که سوابق شما به هدف ورود به کشور را پاک می کند. توانبخشی کیفری یک راه حل دائمی است. زمانی که تایید شود، و تا مادامی که تخلف جدیدی صورت نگیرد این مدرک دائمی خواهد بود.این شرایط می تواند هر گونه نگرانی در مورد بازپس فرستاده شدن از مرز را ساده کند. حتی تخلفاتی مانند دزدی، رانندگی تحت تاثیر مواد و قتل نیز میتوانند یک مورد مساله دار در نظر گرفته شوند و باعث رد صلاحیت فرد برای ورود به کشور شوند.

نمایش خبر  چطور به عنوان یک تازه وارد در کشور شغل پیدا کنیم؟

به منظور واجد شرایط شدن برای توانبخشی کیفری، حداقل باید 5 سال از زمان تکمیل حکم ها گذشته باشد. یک حکم می تواند شامل زندان یا زمان توقیف ، پرداخت جریمه، و هر خدمات اجماعی مورد نیاز دیگری باشد. اگر یک  یک پرونده حل نشده دارید، برای درخواست واجد شرایط نیستید. اگر از زمان تکمیل حکم کمتر از 5 سال گذشته است برای توانبخشی کیفری نیز قابل قبول نیستید. وضعیت موقتی دیگری به نام مجوز اقامت موقت وجود دارد که می توانید برای آن درخواتس دهید.

کانادا با ترجمه ی جرم خارجی فرد به معادل کانادایی آن سوابق کیفری فرد را مورد بررسی قرار می دهد. دولت کانادا بسته به اینکه آیا سوابق کیفری بر اساس میزان جدیت جرم هستند یا خیر، هزینه را برای فرایند در نظر می گیرد. دستمزد دولت 200 دلار کانادا برای جرایم غیر ضروری است و برای جرایم جدی تر 1000 دلار است.

به منظور ثبت درخواتس توانبخشی کیفری کاملا تکمیل شده شما باید موازد زیر را داشته باشید:

  1. درخواست فرم توانبخشی کیفری
  2. استفاده از یک فرم نماینده، در صورت نیاز
  3. نسخه ای از پاسپورت متقاضی
  4. بیانیه ای که شرایط محکومیت توانبخشی متقاضی را بررسی کند.
  5. نامه ارجاع
  6. اسناد ددگاه برای تخلفات مربوطه
  7. قوانین کانادایی یا خارجی که تحت آنها محکوم یا متهم می شوید. شما می توانید نسخه های قوانین خارجی را بدست آورید و برای اینکار باید با مسئولان پلیس  محلی، وکلا و دادگاه ها.
  8. بررسی سوابق پلیس محلی و FBI
  9.  زمانی که این مدارک ضمیمه شده باشند درخواست برای رسیدگی ثبت می شود.

دولت کانادا درخواست توانبخشی کیفری را برای بخشید افرادی که می توانند از زمان محکومیت به یک جرم تغییرات چشمگیری را نشان دهند ارائه می دهد. اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا فرم آنلاین این درخواست را در وبسایت در اختیار گذاشته است، و هر فردی می تواند براحتی آن را خودش پُر کند. اما با این وجود برخی از افراد ترجیح می دهند یک نماینده از سوی آنها اینکار را برای آنها انجام دهد تا اطمینان داشته باشند که پرونده تا جای ممکن مفید است.  یک وکیل مهاجرت کانادایی می تواند در کل فرایند آماده سازی درخواست راهنمایی های مفیدی ارائهه دهند. آنها کمک می کنند که متقاضی جرایم و حکم های موجود در سوابق متقاضی را درک کند. وکیل می تواند به متقاضی کمک کند تا تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را گردآوری و شناسایی کنند. یک وکیل می تواند نامه ای را پیش نویس کند و توضیح دهد که چرا فرد باید از نظر کیفری مورد توانبخشی قرار گیرد یا نباید مورد توانبخشی قرار گیرد.

نمایش خبر  دراو برنامه کاندیدای استانی آلبرتا: CRS تا ۳۰۱ امتیاز افت داشت

دانستن و درک قوانین سختگیرانه کانادا درمورد پذیرش سوابق کیفری مهم است. کشور تلاش دارد تا تعادلی میان امنیت و ایمنی همراه با امید را فراهم آورد. اگر فردی بتواند نشان دهد که روششان را تغییر داده اند و خطری ندارد سپس می توانند بر یک مساله ی عدم پذیرش کیفری فائق آیند. توانبخشی کیفری بهترین روش برای تکمیل این امر است.