ردکردن این
مناطق شمالی انتاریو پذیرای مهاجر بیشتر

تاریخ انتشار

اقدامات « به شمال بیایید» برای رشد جمعیت در اونتاریو شمالی برنامه‌ ریزی می ‌کند.

جوامع در اونتاریو شمالی و روستایی کنار هم گرد می آیند تا برنامه های کوتاه و طولانی مدتی را برای رشد جمعیت خود تهیه کنند. این شامل برنامه ۱۰ مرحله ‌ای “به شمال بیاید” است. که در ماه ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شد. اونتاریو شمالی با مشکلاتی در زمینه کار رو به‌ رو است؛ مانند جمعیت سالخورده و رو به کاهش. بر این اساس، بیش از ۳۰۰ نفر به نمایندگی ۱۰۰ سازمان برای دو کنفرانس در فوریه ۲۰۲۰ گردهم آمدند تا موضوع جمعیت انتاریو شمالی را مطرح کنند. آنها در مورد نحوه تغییر جوامع خود در جهت پذیرش مهاجران در کشور صحبت کردند. این دو کنفرانس در خلیج تاندر و سواحل تمیس کامینگ برگزار شدند.

این جوامع به این نتیجه رسیدند که آنها باید با هم کار کنند و برنامه ای را ارائه دهند که هر سال می تواند در جهت به روز رسانی برنامه کلی آن ها مطرح شود. یک نکته مهم در برنامه ی فعالیت ‌ها شامل تمرکز بر پذیرش مهاجران بیشتر در کشور بود، مانند مقیمانی که حال حاضر در این جوامع حضور دارند. نکته دیگر تمرکز بر مبارزه با نژاد گرایی است، افرادی که با نژادپرستی مبارزه می کنند و مهاجرت را ارتقا می‌دهند باید با هم کار کنند تا نژادپرستی را به حداقل رسانده و آشتی و صلح با افراد بومی را افزایش دهند.

این کنفرانس ها پیش از دوران شیوع ویروس کرونا برگزار می شدند. تاثیرات شیوع ویروس کرونا تنها نیاز به مطرح کردن مسئله جمعیت و پذیرش مهاجران بیشتر برای جبران وضعیت اقتصادی را تقویت کرده است.

نمایش خبر  بررسی به تعویق انداختن ورود دانشجویان بین المللی به انتاریو از سوی کانادا

 

مهاجرت به جوامع روستایی در انتاریو

اگر علاقمند به مهاجرت به جوامع روستایی در انتاریو هستید در اینجا دو روش برای شما وجود دارد: مهاجرت از طریق برنامه کاندیدای استانی اونتاریو، یا از طریق برنامه مهاجرت شمالی و روستایی اونتاریو.

اخیراً انتاریو از 1186  متقاضی اکسپرس انتری در اولین دراو فنی خود در سال ۲۰۲۱ دعوت به عمل آورده است.

برنامه کاندیدای مهاجرتی اونتاریو به نیروهای کار متخصص فارغ التحصیلان و افراد خارجی دیگر این امکان را می‌دهد تا برای اقامت دائم اونتاریو درخواست گزینش استانی دهند.  این استان یک پایلوت مهاجرت منطقه ‌ای نیز دارد که تمرکزش بر افزایش مهاجر در جوامع روستایی در انتاریو می باشد. این پایلوت تحت روند پیشنهاد شغل کارفرما برنامه کاندیدای مهاجرتی اونتاریو کار می کند.

برای آن که در یکی از این روند ها واجد شرایط شوید باید یک پیشنهاد شغل تمام وقت از یک کارفرما در یکی از جوامع قابل قبول داشته باشید. ۱۵۰ گزینش برای سال ۲۰۲۱ در اختیار خواهد بود. برنامه کاندیدای مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی یک برنامه مهاجرتی فدرال است، که برای جوامع کوچک و دوردست در سرتا سر کانادا کار می‌کند. در حال حاضر ۱۱  منطقه در برنامه کاندیدای مهاجرتی روستای شمالی مشارکت می کنند که ۵ مورد از آنها در انتاریو قرار دارند:

  • خلیج شمالی
  • سادبری
  • تیمینز
  • سالت ستی مری
  • خلیح تاندر

اگر میخواهید به یکی از این جوامع قابل قبول مهاجرت کنید، باید توصیه نامه خود را از یکی از این جوامع دریافت کنید. علاوه بر این باید از یک موسسه آموزش عالی در یکی از آنها فارغ ‌التحصیل شده باشید یا دارای یک سال تجربه کار مداوم در سه سال گذشته باشید.
علاوه بر این باید پیشنهاد شغلی از یک کارفرما را داشته باشید و شرایط زبان را برآورده کنید و همچنین منابع مالی کافی برای حمایت مالی از خود و خانواده تان در اختیار داشته باشید

نمایش خبر  مجلس تحقیقات درمورد تاثیر ویروس کرونا بر مهاجرت کانادا را منتشر می کند