ردکردن این
چطور به عنوان یک دانشجوی بین لمللی به کانادا مهاجرت کنیم و در آنجا ساکن شویم

تاریخ انتشار

در این مقاله یک راهنمای مرحله به مرحله در مورد نحوه ی تحصیل و اقامت در کانادا ارائه می شود.

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید پیش از ادامه تحصیل به مجوز تحصیل نیاز دارید. این مدرک تنها مختص اتباع خارجی است، و برای تحصیل دانشگاه‌ها و مؤسسات موردتأیید کانادا است.

5 مرحله که دانشجویان بین الملل باید برای دریافت مجوز تحصیل طی کنند، به شرح زیر است:

1. ثبت نام در یک مؤسسه آموزشی موردتأیید

استان‌ها و قلمروهای کانادا مدارسی را برای تحصیل دانشجویان بین الملل در نظر گرفته اند که مؤسسه آموزشی موردتأیید یا DLI نامیده می‌شوند. پیش از اقدام برای دریافت «اجازه تحصیل»، دانشجویان باید DLI موردنظر خود را انتخاب کرده و در آن ثبت نام کنند. تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا «DLI» به حساب می‌آیند. لیستی از «DLI»های بالاتر از مقطع متوسطه در وبسایت اداره مهاجرت کانادا ارائه شده است.

برای ارسال درخواست مجوز تحصیل، متقاضیان باید نامه تأییدیه از یک DLI را در پرونده خود بارگذاری کنند.

 

2. داشتن شرایط موردنیاز

علاوه بر نام نویسی در مؤسسه آموزشی موردتأیید، دانشجویان باید معیارهای مشخصی را برآورده کنند:

  • تمکن مالی مناسب (متقاضیان باید شهریه دانشگاه و مخارج زندگی در کانادا، و همچنین هزینه بازگشت به کشور مبدأ را داشته باشند)
  • عدم سوء پیشینه (متقاضیان باید چک امنیتی را پشت سر بگذارند)
  • سلامت (متقاضیان ملزم به انجام مدیکال هستند)
  • اثبات بازگشت به کشور مبدأ (متقاضیان باید به افسران مرزی ثابت کنند که پس از اتمام تحصیل، به کشور خود باز خواهند گشت)

 

3. ارائه مدارک موردنیاز

برای ارسال درخواست «Study Permit»، دانشجویان باید مدارکی را ارائه دهند که مهم‌ترین آنها در زیر آمده است:

  • نامه تأییدیه از موسسه ی مورد نظر که مورد تایید دولت است
  • پاسپورت یا مجوز سفر معتبر، و 2 قطعه عکس پرسنلی
  • اثبات تمکن مالی، که می‌تواند شامل مواردی مانند حساب بانکی کانادایی، سرمایه تضمین شده در یک مؤسسه مالی کانادایی، یا وام دانشجویی باشد
  • گواهی پذیرش کبک (مختص متقاضیان تحصیل در کبک)
  • گواهی حضانت یا سرپرستی (مختص متقاضیان زیر 18 سال)
نمایش خبر  شروع کلاس های حضوری دانشگاه های کانادایی در پاییز پیش ‌رو

 

4. ارسال درخواست برای مجوز تحصیل

متقاضیان قادرند پرونده خود را به صورت آنلاین یا از طریق فرم کاغذی، تکمیل کنند. بسته به محل درخواست (خارج از کانادا، داخل کانادا، یا در مرز ورودی)، دستورالعمل‌های متفاوتی در مورد نحوه ارسال درخواست وجود دارد، که در وبسایت اداره مهاجرت آورده شده است.

کلیه مدارک و هزینه پردازش درخواست باید هنگام تکمیل پرونده، ارائه شود. متقاضیان همچنین ملزم به ارائه بیومتریک (اثر انگشت و عکس پرسنلی) هستند که هزینه آن باید به صورت جداگانه پرداخت شود.

پس از تأیید درخواست، مجوز تحصیل برای دانشجویان صادر خواهد شد.

 

5. ورود به کانادا

پس از دریافت مجوز تحصیل و ورود به کانادا، دانشجویان بین الملل باید اقداماتی را انجام داده تا در طول سال تحصیلی، آماده زندگی در کانادا باشند:

  • مکانی برای  زندگی پیدا کنید

دانشجویان قادرند در خوابگاه‌های دانشگاهی یا پانسیون‌های خارج از دانشگاه زندگی کنند. دو وبسایت search4studenthousing.com وrentfaster.ca برای اجاره خانه‌های دانشجویی در دسترس هستند.

 

  • برای تلفن همراه خود برنامه ریزی کنید

اکثر ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه، بسته‎های دانشجویی را ارائه می‎دهند. متقاضیان می‌تواند طرح پیش‌پرداخت یا قراداد ماهانه را انتخاب کنند. برخی از برترین شرکت‌های مخابراتی در کانادا عبارتند از Telus ، Rogers، و Bell.

 

  • شغلی پیدا کنید

اگر به کار پاره وقت علاقه مند هستید  می توانید از فرصت های شغلی موجود در دانشگاه ها استفاده کنید.  این روش راه بسیاری خوبی برای شکل گیری روابط تجاری با مردم و سازمان هایی است که می تونند پس از فارغ التحصیلی شما را به استخدام در بیاورند

نمایش خبر  وبینار: چطور با آمادگی مالی کامل به کانادا بیاییم، تهیه شده توسط Canada Visa و Scotiabank

 

  • یک حساب بانکی باز کنید

افتتاح حساب بانکی برای دانشجویان امری حیاتی به حساب می‌آید؛ زیرا از این طریق، قادرند از وضعیت مالی خود مطلع شده و همچنین در قرعه کشی‌های دانشجویی شرکت کنند.

 

درمورد اسکوشیا بانک

اسکوشیابانک یکی از برترین بانک های کانادایی و یک بانک پیشرو در قاره امریکا است. با شعار « برای تمام آینده ها» به مراجعه کنندگان خود، خانواده هایشان و جوامع آنها کمک می‌کنیم تا از طریق توصیه ها، محصولات و خدمات مختلفی که ما ارائه می دهیم به موفقیت دست یابند.

برنامه استارترایت اسکوشیابانک از سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد و به نحوی طراحی شده است تا بتواند فرآیند بانکداری برای تابعان دائمی کانادا، دانشجویان بین المللی و نیروهای کار خارجی که اخیراً به کانادا ورود پیدا کرده اند را ساده کند. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا با بازگشایی یک حساب بین المللی اسکاتیابانک انتقال پول به کانادا را آسان کنید، که به شما این امکان را می دهد تا پیش از ورود به کانادا تا۵۰ هزار دلار در حساب خود در این بانک انتقال دهید، کلاس ما کمک می کند تا به راحتی تمکن مالی خود را ارائه دهید. علاوه بر این مسیر پرسرعت ای را برای مجوز تحصیل از طریق برنامه CIG دانشجویان اسکاتیابانک در اختیار شما خواهیم گذاشت.

از طریق برنامه استارترایت اسکاتیا بانک به شما کمک می شود تا فرایند بانکداری خود را برای دوازده ماه به صورت رایگان انجام دهید و بدون سوابق برای داشتن کارت اعتباری آن را به دست آورید. تمام اینها بخشی از دلیل محبوب بودن اسکاتیابانک برای تازه واردان به کشور است.

نمایش خبر  انتاریو سیستم توضیح علاقمندی را برای ۵ روند مهاجرتی معرفی می کند